sso

Beneficiile Stoarcerii pentru Copii

Doriti sa obtineti mai multi nutrienti in dieta copilului dvs. intr-un mod simplu si eficient? Stoarcerea ar putea fi solutia. In ultimii ani, tendinta stoarcerii a luat o amploare in masa; o multime de celebritati au testat si s-au convins de incredibilele beneficii pentru sanatate precum si de potentialul pe care sucurile il au pentru pierderea kilogramelor nedorite intr-un mod sanatos. Storcand fructe si legume obtineti cea mai buna combinatie de antioxidanti, vitamine si nutrienti pentru copiii dvs. cu rezultate in cresterea energiei, imbunatatirea imunitatii precum si a starii generale de sanatate. Cumpararea propriului storcator este primul pas – in timp ce sucurile gata preparate pot fi sanatoase si gustoase, este mai sanatos si mai economic sa-ti pregatesti propriile combinatii acasa.

Three juice for Kids
Three juice for Kids

Raportul dintre fructe si legume

Este bine sa adaugam cateva portii de fructe in suc pentru a imbunati aroma, dar in general sucul ar trebui sa fie compus din 80% legume verzi si 20% fructe daca chiar vrei ca cei mici sa profite de toate beneficiile. Cantitatea mare de fructoza din fructe poate conduce in unele cazuri la cresterea in greutate, in timp ce frunzele verzi sau legumele sunt pline de nutrienti, oferind copiilor tot felul de vitamine si minerale care sunt dovedite ca lupta impotriva cancerului, bolilor de inima sau altor probleme serioase de sanatate.

Copiii vor adora ingrediente ca merele, perele, ananasul sau portocalele, care mascheaza gustul specific al legumelor sau verdeturilor ca spanac, kale, telina si morcovi. In plus, puteti pregati un smoothie delicios cu ajutorul unui blender, amestecand totul cu lapte de cocos sau de migdale pentru o textura mai fina si mai cremoasa si un gust delicios. Pe tot parcursul verii, de ce sa nu adaugam banane inghetate sau gheata si sa amestecam totul formand delicioase inghetate?

Juice for Kids
Juice for Kids

Mentineti copiii sanatosi cu sucuri

Este dificil sa ne asiguram ca cei mici obtin toti nutrientii necesari de care organismul lor in crestere are nevoie. Starea de nervozitate si antipatia comuna fata de legume – sau alte gustari sanatoase – pot conduce catre o dieta bazata pe multe zaharuri nocive si amidon. Cu un ritm in crestere al obezitatii infantile si un stil sedentar de viata bazat pe jocuri la calculator sau activitati pe internet mai popular decat a fost vreodata, este important sa gasim o cale de a impacheta cat mai multe din aceste substante nutritive esentiale, in dieta lor. A fost dovedit in nenumarate randuri efectul negativ al zaharului rafinat asupra comportamentului copiilor, cu multe cazuri raportate de parinti, de crestere al nivelului de hiperactivitate si scaderea apetitului fata de mesele „obisnuite”.

Stoarcerea ar putea fi o modalitate minunata de a obtine nutrientii necesari tinandu-i in acelasi timp pe cei mici departe de gustarile bogate in zahar rafinat si amidon. Insusi procesul stoarcerii in sine ar putea fi o metoda distractiva si interactiva care ar da posibilitatea celor mici sa interactioneze cu ingredientele, sa-si dezvolte creativitatea si sa se bucure de gusturile „inventate” de ei. Doar un pahar de suc poate oferi o medie de patru portii de fructe si legume si o mare doza de fitonutrienti si antioxidanti. Stimularea imunitatii si a creierului intr-o singura cana - este atat de usor sa vezi beneficiile!

Facute in casa vs sucuri cumparate

Sucurile proaspete facute in casa cu propriul storcator castiga puncte de sanatate in fata sucurilor si piureurilor cumparate de pe rafturile magazinelor. Majoritatea sucurilor din comert (daca nu chiar toate) sunt pasteurizate pentru a rezista mai mult timp fara sa fie atacate de bacterii – dar acest lucru inseamna ca valoarea nutritiva este compromisa. Pregatirea sucurilor in casa este o modalitate mai eficienta pentru a pastra maximul de nutrienti pentru copiii nostri!

The heart from strawberries
The heart from strawberries

Cum determinam copiii sa se bucure de stoarcere

In general copiii vor alege alternativele sanatoase daca acestea sunt gustoase, atragatoare si prezentate intr-un mod creativ, ca o joaca in care sunt si ei implicati. Consumul unui pahar cu suc verde la care ei nu au avut nici un rol si vine ca o obligatie, va crea probabil o criza de furie si scene neplacute la masa. In loc de acest lucru, implicati copiii in pregatirea sucurilor, sa fie ei parte a pregatirii propriei lor mese lichide; ii puteti provoca chiar sa vina cu idei de combinatii precum si cu denumiri pentru sucurile create de ei. Servirea sucului intr-un pahar nou, mai deosebit va face experienta deasemeni mai distractiva si interactiva.

Lucruri de avut in vedere atunci cand stoarcem pentru copii

In timp ce stoarcerea aduce beneficii incredibile pentru sanatatea celor mici, trebuie sa avem in vedere ca acestia necesita doze mai mici decat adultii. Un post complet numai cu sucuri nu este recomandat pentru copii iar cantitatea de legume si fructe din suc ar trebui monitorizata pentru a se asigura ca vor beneficia de aportul potrivit de nutrienti – nu mai mult, nu mai putin!

Autor: Jenni Jenkins

Publicat: 7. Aprilie 2014
###message