sso

Poate sucul sa va faca rau?

Exista o multime de informatii contradictorii in ceea ce priveste beneficiile si detrimentele stoarcerii. Puteti vedea unele "reguli" despre sucurile pe care trebuie sa le evitati sau, eventual, combinatii periculoase de ingrediente pentru sucuri. Sa aruncam o privire asupra unora dintre acestea si sa vedem daca se confirma.

ovocné a zeleninové šťávy
ovocné a zeleninové šťávy

Este in regula sa se amestece diferite tipuri de ingrediente in sucuri.

O noua tendinta in randul unor oameni in aceste zile se numeste Mono Eating. Sustinatorii acestei tendinte spun ca trupurile noastre sunt concepute pentru a consuma un singur ingredient la un moment dat. Acesta este un mit. A spune ca nu poti combina fructele cu carnea sau cu fructe cu boabe sau mai ales fructe cu legume, nu este adevarat.

Adevarul este ca sistemul nostru digestiv este proiectat pentru a gestiona o mare varietate de alimente. Indiferent daca sunt sau nu consumate separat sau impreuna, nu conteaza. Nu exista nici-un adevar ca combinarea fructelor cu legumele determina acumularea si dezintegrarea alimentelor in intestine, perturbarea nivelurilor de pH sau distrugerea enzimelor vitale necesare pentru digestie.

ovocné a zeleninové šťávyCand faceti sucuri, iata cateva "recomandari" pe care le puteti ignora:

  • Fructele si legumele trebuie consumate separat.
  • Fructele si legumele care contin polizaharide (banane, morcov, sfecla) nu pot fi combinate cu fructe acide (citrice, ananas, cirese, mere acrisoare).
  • Frunzele verzi nu ar trebui sa fie combinate cu fructe dulci.

Ce trebuie să faceti daca va simtiti rau dupa ce ati combinat sucurile:

  • Este cel mai probabil, o reactie normala a corpului la ceva nou, sau pur si simplu s-a consumat prea mult. Toata lumea este diferita si poate reactiona diferit la acelasi lucru. Este o situație similara cu ciupercile, unde o persoana din 100 ar putea avea o reactie la un anumit tip de ciuperci.
  • Exista posibilitatea sa aveti o problema de sanatate preexistenta daca combinatia va da dureri de stomac sau o cantitate mare de gaze.
  • De asemenea, poate fi o problema daca abia ati inceput sa consumati sucuri si beti prea mult sau beti o cantitate mare de ceva pe care de obicei nu beti. Este intotdeauna bine sa se inceapa incet pentru a se obisnui corpul. Nu incepeti sa beti un litru de suc! Incepeți cu un pahar de suc pe zi, diluat cu putina apa la inceput.
  • Aveti grija cand beti sucuri cu proprietati puternice de curatare. Sucurile din ingrediente precum sfecla, verdeata de culoare inchisa, papadie sau plante medicinale ar trebui sa fie consumate in cantitati mici.
  • Ascultati-va intotdeauna corpul. Dacă problema persista, consultati medicul.

 ovocné a zeleninové šťávy

Fiti atenti cu sucul de fructe 100%!

Deoarece este adevarat ca fructele contin, in general, mult zahar, inseamna ca ar trebui sa ne limitam consumul? In cazul consumului de fructe intregi, nu este o problema deoarece, in acelasi timp, consumati fibrele insolubile care incetinesc rata de absorbtie a zaharului. Beneficiul sucului este rata ridicata de absorbtie a vitaminelor - de pana la 4 ori mai multe vitamine sunt consumate de organism prin sucuri fata de consumul de fructe intregi. Dezavantajul sucului de de fructe 100% pur este acela ca nu exista fibre care sa incetineasca absorbtia zaharurilor in sange.

Deci, cu sucul de fructe pur, trebuie sa fim atenti, in special adultii. De exemplu, nu ar fi o idee buna sa beti o cantitate mare de suc de struguri pur. Aceasta ar determina o crestere rapida a nivelului de zahar din sange, urmata de o prabusire a organismului si ar pune mult stres asupra pancreasului.

  • O solutie excelenta este sa se amestece sucul de fructe cu sucul de legume. In mod ideal, raportul ar trebui sa fie de cel putin 50% suc de legume, dar mai mult este mai bine. Aceasta mentine indicele glicemic mai mic, reducand sau eliminand orice varf al nivelului zaharului din sange. Scopul trebuie sa fie consumul in principal de suc de legume, folosind un pic de fructe pentru aroma sau indulcire. Lucruri precum morcovii sau spanacul fac o baza excelenta pentru sucuri si puteti adauga ingrediente de acolo.
  • O alta solutie este sa se consume grasimi sanatoase impreuna cu sucul de fructe. De exemplu, o mana de nuci sau seminte sanatoase vor contribui la incetinirea ratei de absorbtie a zaharului fara a reduce absorbtia de vitamine.
  • Nu este nevoie sa eliminati complet sucul de fructe pur. Nu este nimic in neregula cu micul pahar de suc de portocale la micul dejun, mai ales daca se consuma alaturi de niste alimente sanatoase.
Publicat: 31. Ianuarie 2018
###message